Kolonia letnia -Piaski 2017

W dniach od 30 czerwca do 11 lipca br. wychowankowie naszej placówki wraz z opiekunami spędzili wspaniałe chwile w nadmorskiej miejscowości Piaski. Nasz wypoczynek był bardzo urozmaicony. Oprócz kąpieli  w morzu i promieniach słonecznych na plaży, mieliśmy możliwość dbać o swoją kondycję  sportową, grając w piłkę plażową, biegając, a także spacerując nadmorskimi plażami oraz zwiedzać liczne zabytki znajdujące się u wybrzeży Morza Bałtyckiego.
Nasz pobyt umilały całodniowe wycieczki i wyprawy, które rozpoczęliśmy od zwiedzenia Gdańska. Spacer ulicą Długą i Długim Targiem dostarczył nam niezapomnianych wrażeń. Biegnący prostopadle do Motławy, gdański Trakt Królewski, zamknięty Złotą Bramą z jednej strony i Zieloną Bramą z drugiej, oczarował nas swoim pięknem. Mogliśmy podziwiać słynne kamienice, należące niegdyś do bogatych mieszczan, kupców i burmistrzów. Przy Długim Targu znajdują się dwa, najważniejsze zabytki Głównego Miasta: Ratusz Głównego Miasta i Fontanna Neptuna, przy której każdy turysta zatrzymuje się, aby zrobić zdjęcia z władcą mórz; również i my nie mogliśmy przejść obojętnie. Ważnym punktem naszej wycieczki była  Bazylika Mariacka – Kościół Najświętszej Marii Panny, która uznawana jest za największy ceglany zabytek na świecie. Kolejnym punktem naszej podróży był rejs statkiem „Czarna Perła”, podczas którego mogliśmy zobaczyć budynek Żurawia, Twierdze Wisłoujście, oraz liczne statki pływające po polskim morzu. Kolejnym przystankiem tej wyprawy było Westerplatte, gdzie w historycznej zadumie podziwialiśmy Pomnik Obrońców Wybrzeża, napis Westerplatte, pozostałości nowych koszar oraz Cmentarzyk Poległych Obrońców Westerplatte.
Gdynia, to miasto, które „zauroczyło nas” fantastycznymi i wspaniałymi atrakcjami. Z pewnością należą do nich najnowocześniejsza i największa w Polsce marina z przepięknymi jachtami oraz zabytkowe żaglowce – Dar Pomorza będący Muzeum i pływający Dar Młodzieży. Koniecznie  odwiedziliśmy pobliskie molo w Gdyni i zobaczyliśmy pomnik Maszty.  Mieliśmy również możliwość zawitać w klimatycznej Gdyni Orłowo, gdzie zwiedziliśmy piękną plażę z ptactwem wodnym, malowniczy klif, a także promenadę i molo.
Kolejne miasto wspominamy z wielkim sentymentem, które wywarło szczególnie wrażenie na naszych podopiecznych to Sopot. Wyróżnia go wspaniałe najdłuższe molo nad Morzem Bałtyckim im. Jana Pawła II, które ma około pół kilometra długości. Sopot to miasto, które „nie śpi”, wieczorami zaczyna dopiero „przebudzać się”, gdzie można wówczas spotkać artystów, naukowców. Nasi wychowankowie mieli możliwość uczestniczyć w Festiwalu Kina Letniego. Ulice są pełne kawiarni, restauracji oraz przechodni i turyści – wśród których byliśmy i my – zwiedzający i bawiący się nocną porą, zarówno na przepięknej plaży, jak i w centrum miasta.
Podczas kolejnej wyprawy w Krynicy Morskiej spędziliśmy wakacyjny czas, pływając na szybkiej łodzi motorowej. Zwiedziliśmy także latarnie morską i opalaliśmy się na plaży,  grali w siatkówkę i zażywali morskich kąpieli.
W ostatnim dniu naszego pobytu, „na deser” przeżytych dni i atrakcji, zwiedziliśmy Zamek w Malborku, który „oczarował” nas architekturą i pięknem.
Pełni wrażeń i wspomnień,które pozostaną długo w naszej pamięci, cało i zdrowo, z tęsknotą za morzem i wspaniale przeżytym czasem, powróciliśmy do Pawlikowic.
Wyrażamy naszą wdzięczność ks. Dyrektorowi, ks. Grzegorzowi – który nas ugościł w Piaskach, wychowawcom – zwłaszcza p. Gosi, p. Agnieszce i kl. Mariuszowi oraz wszystkim ludziom dobrego serca, dzięki którym nasz tegoroczny czas wakacyjnego wypoczynku oraz regeneracji zużytych sił podczas minionego roku szkolnego mogliśmy spędzić nad polskim morzem w Piaskach. Dziękujemy i … polecamy się na przyszłość!